LTO Glaskracht Nederland telers centraal in campagne Lidl

Supermarktketen Lidl wil zich profileren met haar assortiment verse groenten en fruit en heeft daarvoor een campagne opgezet die de oorsprong van producten in beeld brengt.

Enkele telers van LTO Glaskracht Nederland werden bezocht en hiervan zijn leuke filmpjes online gezet op de website Lidl.nl/Oorsprong.

Teler Thijs Gipmans van Gipmans Planten uit Venlo legt in het eerste filmpje uit hoe verse basilicum wordt geproduceerd. Het inhoudelijk sterke fragment is een fijn voorbeeld van Het Nieuwe Telen in de praktijk. Het illustreert ook mooi hoe de markt het concept omarmt en inzet als een verkoopargument. De vraag naar gezonde, verantwoorde producten neemt toe.

Er zit goede handel in de continue afname van groente en fruit, bewijst van Dijck Groenteproducties. Samen met Siberia kweken zij grote hoeveelheden groenten exclusief voor Lidl. In het tweede filmpje wordt de productie van sla getoond aan een geïnteresseerde consument. Wederom een leuk voorbeeld van verantwoorde glastuinbouw: er wordt zo goed als geen bestrijdingsmiddel ingezet en de kas ziet er super schoon en modern uit. Van Dijck Groenteproducties is sinds kort lid van LTO Glaskracht Nederland.

Glastuinbouw Nederland - © 2024