Promotiecampagne poinsettia 2017

Ter bevordering van de promotie van de poinsettia in Nederland en België zijn weer volop activiteiten gepland. Naar de consumentenmedia is een volledig persdossier met inspiratiefoto’s gestuurd. Thema is ‘stylen met sterren’.

De publicaties zijn / worden in november en december geplaatst in magazines, weekbladen en dagbladen. Het TV programma Koffietijd (RTL4) heeft op 30 november een leuk item uitgezonden waarin bloemstyliste Sarah Dikkers aan de slag gaat met de kerstster. Het filmpje is opgenomen bij kwekerij De Bonfut en is hier terug te kijken. Via social media, Facebook (Kerstster), Pinterest en Instagram (@KerststerNL) worden tips, weetjes en informatie over de kerstster actief gedeeld. Een Facebook advertentiecampagne is ingezet om het bereik verder te vergroten.

De vakpers is middels een persbericht met foto’s geïnformeerd over de start van het seizoen. Contact met de Belgische KUFB heeft geresulteerd in de aankleding van een floristenevent met poinsettia’s.

1500 bloemisten hebben een direct kerst-emailing ontvangen met inspiratiecontent. De kerstster was onderdeel van deze mailing. De promotiecampagne wordt gefinancierd via Stars-for-Europe. 

Astrid van der Helm

Glastuinbouw Nederland - © 2024